top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדן טופז

להישאר במקום? לגדול? לצמוח? תהליך הכוונה נכון עם ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי טוב מתחיל עם חיבור בין היועץ לבין המנהל, וברמת שיח שמבוססת על כימיה והערכה הדדית.

ראשי ארגונים, חברות, תאגידים או אפילו מנהלים של עסקים קטנים, שנתקלים בבעיות ואתגרים בבית העסק שלהם, מבלי להבין לאן עליהם לפנות או מה הם עושים לא נכון, זקוקים לליווי של יועץ עסקי מיומן ומקצועי, שיבחן את ההתנהלות העסקית מנקודת מבט חיצונית ויידע להצביע על האזורים הפחות אופטימליים.

זהו תהליך אינטנסיבי שאינו אפשרי אם לא מבססים תחילה כימיה בין היועץ לבין המנכ"ל. הכימיה הראשונית מאפשרת לבצע הערכה מקיפה של כל האזורים בעסק, המצליחים והפחות טובים, כך שבשלב הבא ניתן להרכיב ביחד תכנית עסקית מפורטת שתוביל להבראת העסק ומיצוי מלוא היכולות של המנהל, העובדים, והחזון העסקי שעל שמו הוקם העסק.


ייעוץ עסקי טוב מדבר במונחים של "פתרונות"

בשיתוף פעולה של המנהלים בארגון, וצוות העובדים, אנחנו עובדים ביחד על מציאת תפריט שיאפשר להתבונן על התמונה הגדולה, כשכל מרכיב בעסק נכנס למשבצת הנכונה שלו.

שמי דן טופז, ואני מלווה בעלי עסקים ומנכ"לים כבר למעלה מ-25 שנים, בתהליך שהוא כה צמוד עד שהוא מגיע לרמת שותפות כמעט. כלומר, אני נותן ייעוץ עסקי ממקום של אהבה והנאה לתחום, ובתהליך משותף אינטנסיבי, נוכל להמציא מוצר בפן של השירות או הצורך. תיכף נבין מה זה אומר בדיוק.

החלום העסקי צריך להיות מוחשי כדי שיהפוך למציאות

ליווי בעלי עסקים וחברות הוא תהליך שעוסק בבניית אסטרטגיות שמונעות מחזון. העולם שאנחנו חיים בו משתנה הרבה יותר מהר מכפי שהיה אפשרי לפני 15 שנים. לכן, אנשים שהתחילו את העסק שלהם לפני למעלה מעשור, עם מודלים עסקיים טובים, פתאום לא מבינים היום מה קורה.

הם לא מצליחים להבין מה הם עושים לא בסדר, ועוד יותר לא מבינים מה הם צריכים או לא צריכים לעשות. תהליך של ייעוץ עסקי עוזר להם להבין, כנקודת מוצא, שתמיד יש מה לעשות, כי החלופה, שהיא אי עשיה, היא הדבר הגרוע ביותר, ופשוט אין אופציה לשבת ולחשוב שהכול יסתדר מעצמו.

ליווי ברמת שותף, כי מהות ההתקשרות היא ממקום של חיבור

עכשיו בואו נדבר קצת על מה שתוכלו לקבל עם הליווי העסקי-אישי שלי. קחו למשל חברה משפחתית, שיש בה את תחום החלפת הדורות, הענקת סמכויות לדור שני או שלישי, חתנים או כלות, או שני אחים שלכל אחד מהם יש ילדים משלו, וכולם רוצים לקחת חלק פעיל בעסק. ולמה לא, בעצם.

כולם טובים וכולם רוצים להראות שיש להם את היכולת לבטא את האישיות שלהם בעסק, ויתכן שבסוף התהליך נגלה באמת שלכולם יש מקום, אבל תחילה צריך להכניס סדר שיאפשר לראות את "התמונה הגדולה", להחליט מי עושה מה, להשתמש בנקודות החוזק של כל אחד, וליצור מארג עסקי חזק ויציב.

הרחבת והגדלת המערך העסקי

מנקודת מבט נוספת, ייעוץ עסקי מאפשר לבעלי עסקים שכבר שנים פועלים ומתנהלים בתחום מסוים, להגדיל את מערך השירותים או המוצרים שהם נותנים ללקוחות, מתוך הבנה שלקוחות מעדיפים לקנות את כל מה שהם צריכים במקום אחד.

בתהליך הליווי, אני מסביר לבעלי העסק ולמנהלים את הצעדים שבהם עליהם לנקוט, ואיך אפשר לשנות את המודלים העסקיים כך שיתאימו לשינויים בשוק.

פריצה עם העסק לחו"ל

כשמגיע השלב של הרחבת העסקים המקומיים לרמה של עסקים בינלאומיים, חשוב להבין איך לבצע נכון את התהליך, להבין אם הוא בכלל נכון בנקודת זמן זו לעסק, לזהות את החולשות העסקיות, לעומת ההזדמנויות הקיימות, ולהבין האם יש איומים כלשהם ומה הם.

כל תהליך המעבר העסקי לחו"ל צריך להתנהל בצורה מאוד מפוקחת שמתאפשרת עם תהליך של ייעוץ עסקי שממחיש ומראה את התמונה הגדולה.

פתרונות משותפים

ליווי עסקי צריך להגיע ממקום אמיתי של תשוקה לעזור לאנשים, לחברות ולצוותי הנהלה, והיועץ צריך להראות למנהלים את הפתרונות מתוך מקום של ידיעת השאלות הנכונות שצריכות להישאל, שפותחות שיחה ומובילות למציאת פתרונות. ביחד, כבר אמרתי?

וזה המניע העיקרי שלי. התמורה הרגשית חשובה לי יותר מהחתימה על עוד הסכם ייעוץ עסקי, ובשורה התחתונה, חשוב לי להדגיש את הנקודה הזאת. אם לכם יש את הרצון, לי יש את היכולת, הניסיון והמיומנות להוביל לשינוי, עד לנקודה שבה תצליחו להוציא לפועל את הרעיונות הכי טובים שלכם.

צפייה 10 תגובות
bottom of page