top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדן טופז

לא שלי אבל בהחלט חדש וטוב

מאיר שלו \ כופרים ואנרכיסטים


השבוע שמעתי את נורית קנטי מספרת בגלי צה"ל סיפור מעניין: בראש השנה התקיימה אולימפיאדה מקוונת במדעי המחשב, אבל משרד החינוך ציווה על נציגינו לפרוש ממנה, כי אסור להשתתף באירועים כאלה בחגי ישראל.


הנציגים שלנו המרו את פי המשרד, השתתפו ועשו חיל. התעניינתי, האם הווטו של משרד החינוך הגיע אליהם לפני התחרות? התשובה שקיבלתי היתה: "בתחקיר התברר שהמתמודדים לא היו זמינים" - תשובה המעידה על כשרונותיהם בעוד תחומים.


משרד החינוך כעס, כנראה, ולא פרסם את הישגיהם של העבריינים הצעירים. על כן אעשה זאת אני:


אלמוג ולד מתיכון אחד העם בפתח־תקווה זכה במדליית זהב.

נעם ליכט מבי"ס ליאו בק בחיפה - מדליית כסף.

דניאל אגסי מבי"ס אהל שם ברמת־גן - מדליית כסף.


כמו כן השתתף ענבר ולד, אחיו הצעיר של אלמוג, מחטיבת הביניים של בי"ס רשיש בפתח־תקווה. המאמן היה רון ריבצ'ין.


להזכירכם, מדובר בכופרים, בפורעי חוק ובאנרכיסטים. אני מקווה שבאולימפיאדה המקוונת הבאה ישלח אליהם משרד החינוך משגיחי כשרות, שמא הם מנשנשים טרפות בין המקצים.


ובחזרה לעניין: דומה שבמשרד החינוך לא כל כך הבינו עם מי יש להם עסק. אימוניהם והישגיהם של ארבעת המופלאים מעלים על הדעת את האפשרות שהם חדורי מטרה ואינטליגנטיים יותר מהפקיד שאסר עליהם את ההשתתפות, ונראה שגם יותר משר החינוך עצמו. אין לי ספק שהם הרבה יותר אינטליגנטיים ממני. עובדה, אין לי היכולת להשתתף בתחרויות כאלה אלא רק לכתוב עליהן, ואת זאת אני עושה בכל ההערכה, ההוקרה, החיבה, התמיכה והגאווה שאני מסוגל לבטא.


ככה נראית מדינה שלא מפרידה את הדת מהפוליטיקה, כך נראה סטטוס קוו של טפשים ופחדנים. זהו שורש מצבנו בעוד תחומים, כולל במלחמה בקורונה.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page