top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדן טופז

הגולם קם על יוצרו

"וירא אלקים את האור כי טוב ויבדל אלהים בין האור והחושך"(בראשית א פסוק ד).

האם לפני שברא את האור ,לא ידע בורא עולם שהאור טוב ?

לא פעם ,תשתלט היצירה על יוצרה ולכן אפילו האלוקים דורש לראות את היצירה והוא מעניק לה קיום מפני שהיא נראיית לו וכל עוד היא טובה בעיניו תתקיים .

לפני 13 שנה נברא האיפון ע"י חברת אפל בניהולו של המאסטר סטיב גובס, שחיבר והנגיש את הגלובליזציה והטכנולוגיה לנו בני האדם בקלות ובזמינות של 24/7.

"I WANT TO PUT A DING IN THE UNIVERSE " (Steve jobs).

המצאת האיפון , איכותו של המוצר, קלות התפעול ואומנות השיווק יצרו עולם חדש במהירות האור .

כל מוקדי הכח הפוליטי והכלכלי השתנו לחלוטין . החברות עם שווי השוק הגדול בעולם היום , לא היו קיימות או שלא ידענו על קיומם לפני 13 שנה .

אנרגיה אדירה שוטפת את העולם בדמות רשתות אינטרנט,ענן ותקשורת ,ידע זורם כמים מסייע להמציא רעיונות חדשים בקצב מסחרר .

האדם היחיד מהבית - יכול להתחבר ,ללמוד ,להפעיל,לנהל,להפיץ מרעיונות חדשים דרך קבלת יעוץ רפואי ,דעות בכל תחום ,חברויות ,שידוכים ועד בנקאות ,מסחר וכו ובנוסף מלחמות ושנאה.

סטיב , עזב אותנו ב 2011 לפני שהספיק לראות ,לחוות את השינוי ,שהיצירה שלו עשתה ועושה לעולם ולבדוק כמעשה האלוהים האם היא טובה בעינייו .

השנה 2020, מגיפת הקורונה מביאה אותי לחשיבה שהגולם קם על יוצרו , וירוס לא סימפטי שמתפתח בתבשיל סיני מתחבר ומופץ בעולם פיזית אבל בעיקר תקשורתית באופן שמשתק את הפעילות העולמית ואותנו בני האדם .


ארגון הבריאות העולמי מגבש תקנות חדשות בשנת 2007 שהעיקרית שבהם הוא סעיף חדש ומיוחד תחת השם " מעמד חירום" - בפעם הראשונה ניתן כח חדש ועצום לארגון והוא יכול להכריז על "מעמד חירום "

ולנהל את העולם .

מגיפות פרצו בעולם ב 30 שנה האחרונות , סארס,שפעת החזירים,אבולה,קדחת הזיקה,הפרה המשוגעת.

עם נלך 100 שנה אחורה נפגוש את מחלת הכולרה,שחפת - מיליוני אנשים מתו .

יש לי הרגשה שהפעם מצטרפת למגיפה עוצמה תקשורתית ורישתית שמוסיפה לוירוס חרדה .

ואין קל מלשווק חרדה לאנשים , וכמו בכל חרדה תמיד יש בה גרעין מציאותי שעליו היא רוכבת וממנו היא ניזונה.

חרדה מחלישה את מערכת החיסון שלנו באופן שלא ניתן למדידה ומעצימה את החולי והתמותה .


העולם עצר החיים שלנו נעצרו, מיליוני אנשים נשארים בלי מקורות הכנסה ובלי הבנה מה לעזאל קורה פה. מקבלי ההחלטות ,הם בני אדם כמונו שהחרדה לעתידם הפוליטי ולציבור מושפעת מהכח העולמי החדש .

החרדה שלהם שניכרת בפרצופם גורמת להם לבילבול ,חוסר עקביות בהחלטות ובכך הם מערערים את בטחון הציבור ביכולות הניהול/מנהיגות שלהם . זה לא רק בישראל ,זה נכון כמעט לכל מנהיגי העולם השנה.

מנגד באופן מופלא אותם חברות חדשות שלא היו פה טרום המצאת האיפון מכפילות את כוחן בשווי ובהתמכרות שלנו אליהן. אני לא יכול להתעלם מכך שהם המרויחות הגדולות .

קומץ אנשים מוכשרים מאד חלם,המציא,פיתח ובנה חברות כלכליות שהפלטפורמות שלהם שמחוברות אלינו ואנחנו אליהם 24/7 , יצאו להם משליטה . הם השתלטו על התודעה שלנו , ואנחנו התמכרנו . כולנו מכירים את השיעבוד שלנו לטלפון , הורים לילדים מגדילים לעשות "באין ברירה" ונותנים לילד בגיל צעיר את המכשיר - רק שיתעסק במשהו ויתן לנו שקט.

סטיב גובס , ממציא הכח החדש ,אמר את המשפט הבא :

" DON"T LET THE NOISE OF OTHERS OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE".

(Steve jobs)

זה מחזק את דעתי שגם הוא היה חושב שהגולם קם על יוצרו .

אלברט איינשטיין כותב :

" ‘I fear the day technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots.’

חברים ,קוראים יקרים בואו נעצור את שרשרת שטיפת המח והמלחמה על התודעה שלנו , צריך להשמע לחוקים ולהוראות אבל תוסיפו לכך גם את השכל והתובנות שלכם לאיזון.

אני למשל , מדמיין שבמקום לצרוך קורונה 24/7 , שסופרים לנו רק מתים,חולים ,נדבקים, מבודדים , היינו סופרים כמה נולדו היום ,כמה נמצאים בחדרי הלידה ומצפים , כמה בדקו היום ומצאו שהם בהריון , כמה בנים, כמה בנות, מה המשקל הממוצע ,מה השם הכי פופאלרי ? . איזה כייף איזו התרגשות . כך הרגשתי שבערוץ 12 הביאו סרטון של הילדים שנולדו עם כניסת השנה החדשה .

אל תתנו לגולם ( למכונה) ביחוד בגלל שרובה ניתנת לכם בחינם לקום עליכם ולנהל אותכם. שימו אותה בצד כמה שעות ביום . תמציאו לכם ,לילדים לסובבים אותכם משהו שהוא שלכם ומעניין אותכם .

גמר חתימה טובה ,צום קל ואינשאללה נחזור לשליטה ושיגרה.


20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page