ייעוץ עסקי, לדעתי, הוא רק מונח מפוצץ לאיש כזה, שמונע מחשיבות עצמית, לבוש בחליפה מחויטת, ומסתובב בארגון שלכם עם מבט של "יודע כל". אני לא מגיע משם. מה שמניע אותי הוא החיבור לאנשים, הסיפורים שלהם והאתגרים שביחד אנחנו מוצאים בפתרון בעיות ומציאת התשובות הנכונות.
אבל רגע, עוד מילה שאני לא מתחבר אליה היא "בעיות", כי כשאני מתחיל ללוות ארגון בתהליך שכולכם מכירים כ"ייעוץ עסקי", אני מדבר עם המנהלים והעובדים על מציאת תפריט שיאפשר להתבונן על התמונה הגדולה, כשכל מרכיב בעסק נכנס למשבצת הנכונה שלו.
שמי דן טופז, ואני מלווה עסקים, ארגונים ומנכ"לים כבר למעלה מ-25 שנים, לא ברמת יועץ, אלא ברמת שותף. תיכף נבין מה זה אומר בדיוק.
בשביל למכור חלום, צריך להציג אותו מוחשי עד כמה שאפשר
למרות שאני לא אוהב את המילה יועץ, זה מה שאני אוהב ונהנה לעשות. להמציא מוצר בפן של השירות או הצורך.
כשאני מלווה חברות, אני עוסק בבניית אסטרטגיות שמונעות מחזון. חשוב להבין שאנחנו חיים בעולם שמשתנה במהירות, לא כקלישאה ששומעים כל יום, אלא באמת. העולם מסתובב היום הרבה יותר מהר מכפי שהסתובב לפני 15 שנים, ואנשים שהתחילו את העסק שלהם עם מודלים עסקיים טובים, פתאום לא מבינים מה קורה.
כי בלי לנקוב בשמות, יש פתאום איזה תאגיד ענק בינלאומי שטורף להם את הקלפים, ואין להם מושג מה צריך או לא צריך לעשות. מה שאני מסביר ללקוחות שלי זה שתמיד יש מה לעשות, כי החלופה, שהיא אי עשיה, היא הדבר הגרוע ביותר. פשוט אין אופציה לשבת ולחשוב שהכול יסתדר מעצמו.
ליווי ברמת שותף, כי מהות ההתקשרות היא ממקום של חיבור
אחרי שהבנו שאני נותן פחות ייעוץ עסקי ויותר ליווי אישי ברמת שותף, בואו נדבר קצת על מה שתוכלו לקבל עם הליווי האישי-עסקי שלי.
חברה משפחתית, למשל, שיש בה את תחום החלפת הדורות, הענקת סמכויות לדור שני או שלישי, חתנים או כלות, או שני אחים שלכל אחד מהם יש ילדים משלו ואז מתחילה המהומה בעסק, כי כולם טובים וכולם רוצים להראות שיש להם את היכולת והדחף לבטא את האישיות שלהם בעסק, וזה משהו שצריך להכניס בו סדר. אז זה אחד מתחומי המומחיות שלי.
בעלי עסקים שפועלים כבר שנים בתחום מסוים ומבקשים עכשיו להגדיל את מערך השירותים או המוצרים שהם נותנים ללקוחות, מתוך הבנה שלקוחות מעדיפים לקנות את כל מה שהם צריכים במקום אחד, אני מסביר מה צריך לעשות ואיך לשנות את המודלים העסקיים כך שיתאימו לשינויים בשוק.
פריצה עם העסק לחו"ל – זה משהו שמעניין אתכם?
כשמגיע השלב של הרחבת העסקים המקומיים לרמה של עסקים בינלאומיים, אני מלווה אתכם בתהליך ממקום של ההבנה איך לבצע את התהליך, האם הוא בכלל נכון, מה הן החולשות העסקיות, לעומת ההזדמנויות הקיימות, ומה הם האיומים.
כל תהליך המעבר העסקי לחו"ל צריך להתנהל בצורה מאוד מפוקחת, עם המחשה שמסבירה את התמונה הגדולה.
פתרונות משותפים במקום הנחיות
ליווי עסקי צריך להגיע ממקום אמיתי של תשוקה לעזור לאנשים, לחברות ולצוותי הנהלה את יכולת הפתרונות, לא מתוך מקום של "האיש הכי חכם בחדר" אלא מתוך מקום של ידיעת השאלות הנכונות שצריכות להישאל, שפותחות שיחה ומובילות למציאת פתרונות. ביחד, כבר אמרתי?
תאמינו או לא, זה המניע העיקרי שלי. מעבר לרווחים כלכליים, התמורה הרגשית היא שחשובה לי יותר. לא שיקולי הגבייה הם שמניעים אותי, וחשוב לי להדגיש את הנקודה הזאת, אלא הרצון והיכולת האמיתיים שלי להוביל לשינוי, מתוך מקום של חיבור לאנשים, עד שהם מצליחים להוציא לפועל את הרעיונות הכי טובים שלהם.
זאת מערכת שהיא פסיכולוגית ולא רק טכנולוגית, וכשמדברים על ייעוץ עסקי, חשוב שליועץ שלכם תהיה את ההבנה הבסיסית הזאת.
Comments