שיווק בארץ ובעולם
בשונה ממכירות שהם היום יום והטיפול השוטף בלקוח , שגם הוא דורש התאמה ,כח אדם וכלים מתאימים
השיווק הוא תוכנית פעולה של החברה / של מוצר לשוק . או כמוצר מחליף מוצר קיים או כמוצר שדורש יצירת שוק חדש.
התכונות הידע וההוצאה לפועל של מנכל ומנהל שיווק הלך וגדל בשנים האחרונות , השינויים המהירים בארץ ובעולם צריכים להיות על מסך המכ״ם של החברה הרבה לפני שהם מגיעים פיזית לחוף המבטחים שלנו ,קרי הלקוח שלנו. ומנגד ניהול מערך שיווק התקפי של מוצר חדש שלנו שצריך לקחת חלק ממתחרה או גוף אחר ,גם הוא דורש תכנון , ניסיון, שכל ואומץ לפני יציאתו ״ למלחמה״ .
מה התכונות / הנושאים החשובים ביותר שצריכים להילקח בחשבון , ( חשיבות הנושאים ואחרים משתנים מחברה לחברה , מוצר וגאוגרפיה ).
-
יכולת אנליטית – לבנות ולנתח דוחות פעילות עתידיים – מהם יילקחו מסקנות של עשה ואל תעשה .
-
ראש קריאטיבי – דימיון מודרך , היכולת לחזות וליצור סימולציות של תרחישים מול מתחרים מול לקוחות .
-
תשוקה – אישית אם אני לא מרגיש את התשוקה בצוות אומר בפירוש בואו נשאר עוד קצת זמן במחנה ונבנה את הצוות עם התשוקה .
-
תשתיות תמיכה טכנולוגיות – הרבה עסקים שעובדים שנים בשוק המקומי , מכסים באופן האישי ובגודל כשלים ודרכי קשר עם לקוח ללא טכנולוגיה . פריצה שיווקית לגיאוגרפיה חדשות ואו הכנסת מוצרים מורכבים יותר דורשים הבנה ,הכנה של המערכת עם יותר מוצרים תומכי שיווק ומכירות טכנולוגים.
השיווק התרחב היום גם לרשת – עולם ומלואו נדרשים שם בעלי מקצועות חדשים לעסק ותיק ואו הנהלה ותיקה . איך מה למה כמה … ב